fredag 24 februari 2012

Gina Tricot "Billard"

Kära vänner, jag har beslutat mig för att göra ett test. Jag har höjt färgstyrkan på bilden för att den ska se ut som jag vill när jag lägger upp den. Det kan alltså vara så att bilden ser ful ut om man klickar på den. Eller så kan det vara så att bilden bara är ful i allmänhet. Jag vet inte, detta är som sagt ett test och än så länge ser det bra ut!

Här har vi alltså Billard från Gina Tricot. Ett grönt krämlack med glass flecks? Eller skimmer? Jag har ännu inte lärt mig skillnaden tillräckligt för att avgöra det. Det har i vilket fall skimmer/glass flecks i guld.
Jag har inget som helst negativt att säga om detta lacket. Jag gillar det! Det har en underbar färg, enligt mig som är svag för gröna lack, och det skimrar alldeles ljuvligt med guldpartiklarna.
Formulan är jättemysig och penseln har jag inga problem med.

Visst är det fint? Men jag förstår inte riktigt namnet, Billard? Som i biljard eller? Är tanken att det ska ha biljardtygsfärg? Jag har då aldrig sett ett biljardbord med guld, och jag har bara erfarenhet av mörkare grönt tyg på biljardbord. Men jag klagar inte, ska ni veta, för jag älskar namn på lack. Jag menar riktiga namn och inte nummer. Har lacken namn, då är jag nöjd!

Med andra ord, värt varje slant, vilket är få slantar faktiskt. 3 lack för 99 slantar, det kallar jag kap, speciellt med tanke på att jag har varit supernöjd med lacken jag köpte.

Spring till Gina Tricot, mina vänner, spring!

Lämna gärna en kommentar om hur ni upplevde bildens kvalitet och färg, så ska jag göra mitt bästa för att fixa eventuella problem. 

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Nu har jag ju hittat en till nagelblogg att följa. Det här lacket ska jag absolut kika efter nästa gång jag är på Gina. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt att du gillar min blogg! Jag tycker definitivt att du ska spana in detta lacket! :)

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com