onsdag 11 juli 2012

Tiger Nail Polish 41

Åh, halva veckan har gått. Min första jobbvecka denna sommar. Detta lack bar jag i måndags (och bär fortfarande), på min första dag. Det kommer från Tiger, en dansk lågpris affärgrej som även finns i Sverige och kanske lite överallt. Vad vet jag! Nagellacket har nummer 41 och kostar ynka 20 kronor.Bilderna tog jag i måndags när jag precis hade tagit en dusch efter jobbet. Ni vet att jag sa att alla rengöringsgrejer torkar ut händer, nagelband och naglar. Ja, titta får ni se.

In the sun
Blurry, unsharp, out of focus

Så, detta billiga lack är en tealfärgad jelly med prismatiskt glitter. Jag bär två lager på bilderna, men tre lager hade förmodligen varit finare. Men fy tusan vad det luktar! Det luktar sinnessjukt mycket och mer kemikaliskt än vad nagellack brukar lukta. Så jag gissar på att det inte är big 3-free (men jag vet inte, så jag lägger in en bild på innehållsförteckningen efter den engelska delen).

Penseln är typ sladdrig, fast styv på samma gång. Den är inte speciellt bra, men det går att måla med den. Torktiden var rätt bra med har jag för mig. Jag har nog inte så mycket mer att säga.
Fint lack alltså, jag gillar det.



Oh, half of this week has passed. My first workweek this summer. This is a polish that I wore this monday (and I'm still wearing), on my first day at work. I got it at a danish low-price store called Tiger, also found here in Sweden, and maybe somewhere els (check Tiger's website). This polish has the number 41 and costs 20 sek (which is $2,87 or €2,34).
These pictures where taken this monday after I took a shower when I came home from work. Remember that I told you about how the cleaningstuff dries out the skin, cuticles and nails? Well, take a look.

So, this cheap polish is a teal coloured jelly with prismatic glitter. I'm wearing two coats on the pictures, but it probably would have been nicer with three coats. But holy cow, it smells!! It smells insanely much, and it smells much more chemical-like than other polishes. So I'm guessing that it's not big 3-free (but don't know, so check the picture later in this post for the "ingredients").

The brush is flabby but stiff at the same time. Not that good, but it works. The dry-time was good, I think. Don't have that much to say!
So, it's a pretty polish and I like it.



Here's the picture of the "ingredients"-list.

2 kommentarer:

  1. Jag gissar att det är kamfern du reagerar på vad gäller doft. Den brukar uteslutas i de "mindre giftiga" lacken. Men jag är inte expert så jag vet inte.

    Den påminner om China Glaze Atlantis tycker jag. Väldigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså, jag kan ju ingenting om de där ämnena. Jag tror dock att det luktade lite som lacknafta! Ja, lite likt Atlantis var det minsann, och då gör det ju inget att det luktar lite.

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com