måndag 21 januari 2013

Blue Monday: China Glaze "Man Hunt"

Måndag! Idag har jag varit arbetslös. Men inte imorgon! Det är faktiskt rätt jobbigt att ha det så. Jag är inskriven på arbetsförmedlingen, fast jag jobbar. Det känns som att lura hela systemet typ. Fast jag är ju arbetslös idag. Och förmodligen nästa vecka. Och tekniskt sätt är jag arbetslös på helgerna, för mina avtal går ut på fredagar och de nya börjar på måndagar. Nåja, jag har mailat arbetsförmedlingen och frågat hur de tycker att jag ska göra.
Andra vuxna saker jag har gjort idag är att ringa och be om ett nytt arbetsgivarintyg då det var fel på det jag hade, jag har mailat en studie-&yrkesvägledare och ska ring och boka tid imorgon och jag har fyllt i massor av uppgifter på arbetsförmedlingens hemsida. Jag hade en hel lista med grejer som jag kunde gjort idag, men.. Ja, det blev ju som det brukar, inte gjort.
Men det är ju blå måndag idag! Och jag har ett arkivinlägg att bjuda på. Här har ni China Glaze Man Hunt från höstkollektionen On Safari.




Lamplight
Man Hunt är ett blått lack, såklart, annars hade jag inte visat det nu ju! Det är väldigt blått och vackert tycker jag. Jag uppskattar blåa krämlack väldigt mycket.
Den är alltså blå. Vilken blå skulle man kunna fråga sig? Ja, vad tycker du? Jag är inte så bra på namn på nyanser, men jag kan beskriva den för er. Bläckblå! Nej, inte så som massor av bläck som blir mörkt, utan den färgen som bläcket har när man skrivit med det, ungefär så. Fast det finns ju flera varianter av just den bläckblå. Nåja, ni förstår nog vad jag menar. (Det är den ljusare varianten jag menar!)
China Glaze is cruelty free
according to Eleven.se
Please read my
"Animal Cruelty" page
for more info.
Jag minns inte riktigt, men jag tror att det täckte på tre lager.


Monday! I will skip the long part about me being unempoyed for one day. 
It's Blue Monday, and I have another archive post for you! This is China Glaze Man Hunt from the fall collection On Safari.

Man Hunt is a blue polish, of course, otherwise I wouldn't be showing you it right now! It's very blue and beautiful in my opinion. I appreciate blue creme polishes alot.
So it's blue. What kind of blue? Well, what do you think? I'm not very good at names of different kinds of hues, but I can describe it for you. Ink blue! No, not like alot of ink that just looks dark, more like the color when you have written with it, something like that. But there are different kinds of that ink blue too. Anyway, I think you know what I mean. (I mean the light kind!)
I don't really remember but I think this is three coats.

8 kommentarer:

  1. This is a beautiful hade of blue! It really suits your skin tone

    SvaraRadera
  2. Vilka långa fina nagelbäddar du har. Jag blir helt avundsjuk. Lacket är fint det med men jag gillar naglarna det visas på mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad säger du! Åh, vad rörd jag blir! Jag tycket dock att du har väldigt vackra naglar, och du klär i typ alla lack i världen! Du är ju nagelbloggdrottningen av Sverige typ! Och du lyckas alltid få bra bilder också, även om du själv inte tycker det. Och kan skriva långa intressanta blogginlägg. Kom inte här och ge mig komplimanger, när det är du som ska ha dom!

      Radera
  3. Jättefint, riktigt härlig djup blå :)

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com