måndag 11 mars 2013

Blue Monday: OPI "Yodel Me On My Cell"

Blå måndag, som man numera hittar hos Lindas Nailorama. Detta är ett tidsinställt inlägg, för när detta publiceras sitter jag på en buss hem från min fina pojkvän.
Idag ska ni få se Yodel Me On My Cell som först lanserades i OPI's Swiss Collection men numera finns i deras coreline. Det finns en speciell anledning till varför jag visar detta idag, men det berättar jag efter bilderna!




Regular desktop lamp

Yodel Me On My Cell är ett lack som har en speciell plats i mitt hjärta. Det var mitt allra första OPI. Det första lacket jag fick av min pojkvän dessutom. Och idag firar jag och Alex två år!
Det är nästan pinsamt att jag inte visat det tidigare, för jag har använt det mer än en gång. Nåväl!
OPI is cruelty free
according to PETA.
Please read my
"Animal Cruelty" page
for more information.
Yodel Me On My Cell är ett fantastiskt vackert blått skimmerlack. Skimret drar mot grönt, eller om det kan vara basen som drar mot grönt. Det syns dock inte på bilderna.
Formulan är något rinnig kan jag tycka, men ändå lätt att hantera.
Tre lager, topplack och lite VNL, men inte så att det stör.

Har ni något lack som betyder extra mycket för er?


Blue Monday, which is hosted by Lindas Nailorama these days. This is a timed post, 'cause when this post is published I will be sitting on a bus on my way home from my boyfriend.
Today I will show you Yodel Me On My Cell which was first released in OPI Swiss Collection but now it'sa part of their core line. There's a special reason why I show you this today.

Yodel Me On My Cell is a polish that has a special place in my heart. It was my very first OPI. It was also the first polish that my boyfriend gave me. And today is our second anniversary!
It's kind of embarrassing that I haven't shown you this before, 'cause I've used it more than once. Oh well!
Yodel Me On My Cell is a incredible beautiful blue shimmer polish. The shimmer has a greenish hue, or maybe it's the base that has the greenish hue. You can't really see it on the pictures though.
The formula is a bit runny, according to me, but still easy to handle.
Three coats, top coat and slightly VNL, but not disturbing.

Do you have a polish that means alot to you?

3 kommentarer:

  1. Åhh såå underbar blå! Härligt när man har något minne till lacket som du har. Vet inte om jag har nåt sånt lack, det kan ev vara den senaste kollektion från Dollish Polish, deras Big Bang Theory som är väldigt speciell för mig. Jag satt uppe med Elin kl .03.00 mitt i natten för att köpa dem....:-)

    SvaraRadera
  2. Helt underbar blå och vilken gullig pojkvän du har som ger dig så fina presenter!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder och dina naglar är också fantastiskt snygga!

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com