onsdag 24 april 2013

Green Wednesday: Viva La Diva #112

Jag har no nails just nu. De gick av, jag blev arg och ledsen och klippte av dem allesammen. Så därför tänkte jag göra som Cactus och visa er mina lack jag kanske inte väljer i första hand. Ni kommer få se gamla godingar, lite udda märken och kanske en och annan färg jag helt enkelt inte brukar bära. Spännande va?
Så idag tänkte jag vara med på grön onsdag som bästa Karin håller i på hennes blogg Vacker & Underbar, och mitt bidrag är ett av de lacken som jag köpte innan jag blev galen på riktigt. Viva La Diva nummer 112!




Regular desktop lamp

När köpte jag det här? 2010 var det! Jag vet inte om jag någonsin burit det på riktigt. Det har aldrig velat torka. Nåväl! Nu använder jag snabbtorkande topplack och då går det bättre.
Vad ni ser är två lager halvfrostig småskimrig nästan-neon i grönt över vita undisar.
Viva La Diva is cruelty free
according to their (swedish) website.
Please read my
"Animal Cruelty" page 
for more information.
Formula och sånt tänker jag låta bli att prata om, för den här stackars flaskan har fått stå ut med både det ena och det andra.

Vad hade ni på klorna år 2010? Minns ni?


I have no nails right now. They were breaking, I was angry and sad and cut them all. So I thought that I could do like Cactus and show you some polishes that I don't wear that much. You will see some old goodies, odd brands and maybe just a color that I do not wear all the time. Exciting huh?
So today I thought that I should participate in Green Wednesday held by Karin at Vacker & Underbar, and my contribution is a polish that I bought before I went crazy. Viva La Diva 112!

When did I buy this? 2010 was the year! I don't know if I actually have worn this for real. It never dried. Oh well! Now I use fast drying topcoat and it works alot better.
What you see is two coats of a half frosty kinda shimmery almost neon in green over white undies.
I won't talk about the formula and stuff like that, 'cause this poor bottle have been through alot.

What did you wear on your claws year 2010? Do you remember?


Here's some swatchsticks so you can compare this with other green polishes.
Viva La Diva #112 three coats - China Glaze I'm With The Lifeguard two coats - Scratch Nails One Apple A Day three coats - Ciaté Mojito three coats

13 kommentarer:

  1. Vilken läcker färg! Jag gillar både färgen och finishen.
    Ja du 2010, jag minns inte riktigt, men jag gissar på att jag bar något brunrött lack...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar det! Brunröda lack kan vara jäkligt snygga ibland.

      Radera
  2. Tycker det var en häftigt färg. Men så älskar jag ju I'm with the lifeguard som den ändå är rätt nära.

    2010 började jag min resa mot att bli lacknerd och hade nog mest lila lack från Depend och hm på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker IWTL är snyggare. Denna har en mer plastig känsla på något sätt.
      Jag köpte faktiskt ett lila Depend samtidigt som jag köpte detta! Kanske visar det senare då :)

      Radera
  3. Bra plan :) Alltid kul med udda lack. ...Även om dina "no nails" är längre än mina är när de är långa >.< Livet är orättvist.
    Hihi, skrattade lite åt texten om hur gammalt det var, ihop med meningarna efter så lät det som du lackade det 2010 och det inte torkat än ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Som tur är har det iallafall inte torkat i flaskan!
      Jag har inte jättemycket jätteudda lack, men jag ska minsann visa de jag har!

      Radera
  4. Jag gillade detta lack! Håller med helena om att det påminner om IWTL. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör det! Men detta är ljusare och inte så skimrigt fint.

      Radera
  5. Har aldrig heller gillat Viva La Diva lacken, men färgen var ju faktiskt väldigt fin tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara testat detta och ett till. Så jag har inga speciella åsikter om märket i sig!

      Radera
  6. Nja, frostfinishen put me off. Men färgen var fin!
    Och 2010, hmm, kräm tror jag?

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com