onsdag 25 september 2013

31DC2013 Day 25: Inspired by fashion - CRAZY FASHION

Hej allihopa! Vad gör ni? Jag äter choklad. Jag behöver en liten sockerkick innan jag börjar packa. Jag ska hälsa på min boyfriend i helgen!
Dagens utmaning är att inspireras av "fashion". Mode är något jag inte har koll på alls. Jag följer inte modet direkt, utan jag köper vad jag gillar. Så jag tänkte att jag kan inspireras av någon som, enligt mig, har en fantastiskt stil. Någon som jag anser är en stilikon. Vem kan det vara? Hayley Williams såklart!





Hayley Williams har en galen stil. Hon klär sig i vad hon känner för, hon sminkar sig som hon känner för och hon har sitt hår som hon känner för. Hon bryr sig inte det minsta om någon tycker att hon är ful. Jag brukar fnissa lite när jag ser hennes galna outfits och sen tänker jag "hur lyckas denna människa bära en kalsongväska och skyddskor och se fantastisk ut?". Här är en länk till den outfiten!
Så jag bestämde mig för att inspireras av det hon bar på årets Teen Choice Awards. Här har ni en länk till inspirationsbilden.
Fun fact! Hayley har nominerats till "värst klädd" på båda awardsen. Jag förstår inte varför.

Jag började med att måla tumme, pek och långfinger vita med Nordic Cap NP13 och ring och lillfinger svarta med Nordic Cap NP12. Sen klippte jag tejpbitar så de var lika breda som saxbladet och tejpade över de vita naglarna. Jag målade svart, drog bort tejpen och dottade lite svart så det nästan såg schackrutigt ut. Därefter fäste jag sammanlagt 17 runda nitar med hål i över de svarta prickarna.
De två svarta naglarna fick ett lager matt topplack från H&M och de rutiga fick två lager Poshé. Det blev en massa bubblor i topplacket.
Jag gillar resultatet men jag skulle nog inte bära den under en längre tid. Jag kommer mest troligt inte göra om det heller. Men det ser coolt ut!


Hi everyone! What are you doing? I'm eating chocolate. I need a little sugar rush before I start packing. I'm going to visit my boyfriend this weekend!
Todays challenge is to be inspired by "fashion". Fashion is something that I don't keep track of. I don't follow fashion trends, I buy what I like. So I thought that I could be inspired by someone who, according to me, has a great style. Someone who I think is a fashion icon. Who could that be? Hayley Williams of course!

Hayley Williams has a crazy style. She wears what she want to, do her makeup as she want to, wear what hairstyle she want to. She doesn't give a shizzle if someone think she looks ugly. I usually giggle when I see her crazy outfits and then I think "how can this human wear a underwear purse and saftey shoes and still look amazing?". Here's a link to that outfit!
So I decided to be inspired by the clothes she wore to this years Teen Choice Awards. Here's a link to the inspiration outfit!
Fun fact! Hayley was nominated as "worst dressed" on both of these outfits. I don't understand why.

I started with painting my thumb, pointer and middle finger white with Nordic Cap NP13, and my ring och pinky black with Nordic Cap NP12. Then I cut pieces of tape that was as wide as the scissor blade and placed them on my white nails. I applied one coat of black, removed the tape and dotted black so it kinda looked like a checkerboard. After that I attached 17 round studs with a hole in the middle on the black dots. 
The two black nails got a coat of matte topcoat from H&M and the checkered nails got two coats of Poshé. There is a lot of bubbles in the topcoat.
I like the result, but I probably would not wear it for a longer period. I will probably not do these nails again either. But it looks cool!

5 kommentarer:

  1. Åhh wow, det är ju bara sååååå läckert och snyggt, gillar det matta i kombination med de andra rutiga naglarna. Supersnyggt. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nail art'en blev väldigt bra och känns som en brilliant tolkning av bilden. Det kändes väldiskt brittiskt och gillade de hålade nitarna, tror jag ska ha likadana liggande! :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt coolt! Jag tycker också att man skall klä sig precis så som man själv gillar, oavsett om det följer modet eller inte. Jag väljer och vrakar i färger och mönster som roliga detaljer till de oftast svarta kläder jag brukar använda.

    SvaraRadera
  4. Du är för jäkla duktig!!! :-)

    SvaraRadera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com