onsdag 12 februari 2014

Nail Art - Crema De Spring

- Green is veganBlue is cruelty freePurple might or might not be cruelty freeRed is not cruelty freePlease visit my "Animal Cruelty" page for more information -

Hej! Hur har ni det? Jag började min praktik igår och har det bra. De är väldigt snälla mot mig på företaget där jag praktiserar. Dock har jag längre dagar än vad jag numera är van vid, vilket märks nu i början. Jag är trött och förstår inte alls hur jag ska hinna med att få saker gjorda.

Idag tar jag mig tid att skriva ett blogginlägg iallafall, woho! Jag vill visa er en väldigt vårig manikyr jag bar för en sisådär en till två veckor sedan. Jag har äntligen lyckats få till en hyfsad stamping med mina Moyou London plattor jag vann i en giveaway som Ooohshinies höll. Ta en titt!


Hi! How are you? I started my intership yesterday and it's good. They are very nice to me at the company where I have my intership. I have longer days than I'm used to though, which is noticeable now in the beginning. I am tired and I cannot figure out how I will get time to get things done.

Today I atleast took time to write a blogpost, woho! I want to show you a very spring-ish manicure that I wore about one to two weeks ago. I finally managed to do a decent stamping with my Moyou plates that I won in a giveaway that Ooohshinies hosted. Take a look!




Den fantastiska gula jag har använt som bas är Crema De Limón från Lime Crime. Den är väldigt fin tycker jag. En gul kräm som påminner om citroner och smör. Formulan är helt okej, inget jag vill skryta med men jag upplevde inga större problem. Jag tycker att den är lite streaky, så att säga, och jag behövde tre lager innan jag var nöjd.

Mönstret kommer från Moyou Suki Collection Plate 01 som är en platta fylld som ett konstverk med stämpelmönster (klicka här så får ni se!) och jag har valt att använda delarna med körsbärsblommor och fåglar. Jag har stämplat med Depend 223 och Konads dubbelsidiga "firm stamper".

Prickarna och ringfingret är gjorda efter jag topplackat de andra naglarna. Jag använde Zoya Dhara (tack så hemskt mycket Karin!) som är ett av deras pixiedust lack, ett glittrigt lack med textur. Och hur vackert är den här orangea gnistrande skönheten? Jag dör lite. Så vackert!
Formulan är precis lika awesome som Zoya brukar vara, jag har två lager över det gula, för att jag var för lat för att ta bort det.

Längtar ni efter våren?
Och gillar ni det nya sättet att märka upp cruelty free/vegan osv?


The amazing yellow that I used as a base is Crema De Limón by Lime Crime. I think it's really pretty. A yellow creme that reminds me of lemons and butter. The formula is nothing to brag about, but I didn't have any major problems. I do think it is a bit streaky, and I needed three coats to be satisfied.

The pattern is from Moyou Suki Collection Plate 01 which is a plate filled like an artwork with stamping patterns (click here and you'll see!) and I chose to use the parts with cherry blossoms and birds. I stamped with Depend 223 and Konad dubble ended firm stamper.

The dots and the ringfingers where made after I topcoated the other nails. I used Zoya Dhara (thank you so much Karin!) which is one of their pixiedust polished, a glitter polish with texture. And how gorgeous isn't this orange sparkling beauty? I'm dying a little. So beautiful!
The formula was as awesome as Zoya use to be, I have two coats over the yellow, just because I was too lazy to remove it.

I used KBShimmer Clearly On Top as topcoat and OPI Natural Nail Strenghtner as basecoat.

Are you longing for spring?
And do you like the new way I mark up cruelty free/vegan and so on?

8 kommentarer:

  1. Verkligen skitsnyggt! Måste skaffa mig såna där plattor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det tycker jag att du ska! Det är kul :D

      Radera
  2. Dhara är så jävla fantastisk att det nästan är löjligt. Blev hur bra som helst med henne som accent också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, Dhara är verkligen galet vacker! Kul att du gillar det :D

      Radera

I love comments! I read every single one of them, but I might not have time to answere them all. If there is something special you want to ask me, send me an email!
I will delete all comments with links, if they are not related to the post or subject.

colourize-me[at]hotmail[dot]com